Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Mokyklos vadovas – profesija ar tik pareigos? (0)

2013 Rugsėjo 13d.

Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu rugsėjo 9-10 dienomis Vilniuje vyko konferencija „Lyderystė švietime". ES šalių narių švietimo atstovai diskutavo apie lyderių vaidmenį siekiant užtikrinti švietimo sistemų kokybę, konkurencingumą ir efektyvumą sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

Švietimo lyderiams tenka svarbiausias vaidmuo, jiems būtina turėti ateities viziją ir įkvėpti aplinkinius ją įgyvendinti - konstatuota Europos Sąjungos šalių narių švietimo politikų, ekspertų ir praktikų susitikime.

Už švietimą atsakinga Europos komisarė Andrula Vasilu (Androulla Vassiliou) pabrėžė bendradarbiavimo su suinteresuotomis šalimis, įskaitant mokytojų atstovus - profesines sąjungas, svarbą, atsakomybės ir valdžios paskirstymo naudą. Startuosianti kitais metais naujoji Europos Sąjungos „Erasmus +” programa sudarys galimybes Europos švietimo lyderiams kartu su savo kolegomis iš užsienio bendradarbiauti kuriant inovatyvų švietimą.

Atidarydamas konferenciją, šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujančios Lietuvos švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis prilygino vadovo darbą dirigento pasirodymui: „Pačių talentingiausių muzikantų orkestrui reikia gero dirigento, kad jis kiekvieno muzikanto savitą grojimo stilių sujungtų į vientisą, nuostabų muzikos skambesį. Panašiai ir mokyklai yra reikalingas stiprus lyderis, jei norime pasiekti gerų rezultatų, kurie užtikrintų asmeninę ir visuomenės gerovę ateityje. O tai suteiks ne tik formalus mokymasis, bet ir kūrybiškas mąstymas, gebėjimas kurti inovacijas ir naudotis mokslo pažanga“

„Mokytojo vaidmuo neįtikėtinai pasikeitė. XXI amžiuje žinios ir informacija yra lengvai pasiekiama visiems, tad į mokyklas ateinanti naujoji, kartais „skaitmenine" vadinama, karta dažnai turi daugiau žinių, informacijos ir įgūdžių, nei kada nors turėjo atskiro dalyko mokytojas. Šiame šimtmetyje mokytojas turėtų jaustis ir būti konsultantu, kuris padeda tobulėti, greičiau rasti patikimus žinių šaltinius ir sprendimus. Tokius mokytojus nori matyti mūsų vaikai", - teigė švietimo ir mokslo ministras.

Mokslininkai sako, kad 65% tų mokinių, kurie šiemet pradėjo lankyti mokyklą dirbs darbą, kuris dar net neegzistuoja! Ką mokytojai gali padaryti, kad šiandien parengtų savo mokinius tai technologinei ateičiai, kurioje jie atsiras po daugelio metų?
Dr. Michael Schratz, Insbruko universiteto (Austrija) Mokytojų švietimo ir mokyklų tyrinėjimo katedros profesorius bei Švietimo fakulteto dekanas, savo pranešime, kalbant apie būtinas reformas modernizuojant lyderystę švietime, pabrėžė sisteminio požiūrio svarbą – darant pokyčius tik viename švietimo lygmenyje (pvz., tik bendrajame ugdyme) didelių rezultatų negalima tikėtis. Švietimo sistemai reikia atvirumo, profesionalių švietimo lyderių tinklų, skatinančių vadovų mobilumą ir pasaulinį bendradarbiavimą.

Europos Komisijos Švietimo ir profesinio mokymo direktorato vadovo Antonio Silva Mendes žinia konferencijos dalyviams buvo labai aiški - Europos Komisija tikisi aktyvesnio valstybių narių bendradarbiavimo siekiant, kad mokyklų sistemos geriau tenkintų mokinių ir darbdavių poreikius žiniomis grindžiamoje ateities Europoje.

Komisijos komunikate „Gebėjimų ugdymas XXI amžiuje: Europos bendradarbiavimo mokyklų klausimais darbotvarkė“ teigiama, kad norint, jog Europos mokyklos sugebėtų tinkamai parengti jaunuolius gyvenimui XXI amžiuje, bus būtina imtis pokyčių, neretai radikalių.

Komisijos darbotvarkėje, kuria remiantis yra bendradarbiaujama, siekiama tokio tikslo: gerinti mokytojų ir mokyklų personalo kokybę. Tai reiškia, kad reikia užtikrinti platesnį ir kokybiškesnį mokytojų rengimą, taikyti veiksmingesnę mokytojų samdymo sistemą, padėti mokyklų vadovams daugiau dėmesio skirti mokymosi gerinimui. Kartu reikia užtikrinti aukščiausią kokybės atžvilgiu įmanomą mokyklų vadovų rengimo sistemą.

ES Tarybai pirmininkaujančios Lietuvos rengiamoje konferencijoje dalyvavo ES valstybių narių ir kandidačių, Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybių ir Europos Komisijos atstovai - švietimo lyderiai, įskaitant politikus, administratorius, mokyklų direktorius, o taip pat mokytojai, mokytojų rengėjai, profesionalių tinklų ir asociacijų atstovai.  Konferencijoje dalyvavo ir Lietuvos švietimo profesinės sąjungos atstovai.

Konferencijos dalyviai turėjo puikią galimybę pasidalinti geriausia lyderystės švietime politikos ir praktikos patirtimi bei pateikti aiškias rekomendacijas Europos Komisijai. Konferencijos rezultatai papildys ES Švietimo tarybos išvadas dėl inovatyvios lyderystės, kurias numatoma priimti 2013 m. lapkričio mėnesį.

Konferencijos dalyviai buvo vieningos nuomonės, jog lyderystė užima svarbų vaidmenį siekiant sukurti sąlygas sėkmei visuose švietimo sistemų lygmenyse, todėl į mokyklas turi ateiti profesionalūs vadovai. Jie turi būti ne tik geri specialistai, bet ir gabūs organizatoriai, aukštos kultūros, plačios erudicijos kolektyvo lyderiai, sugebantys įžiebti žmonėse entuziazmą ir vesti juos paskui save.

Švietimas vaidina kertinį vaidmenį „Europa 2020" strategijoje ir yra raktas į pažangų, tvarų augimą. Belieka tikėtis, kad Lietuvos politikai puikiai suvokia švietimo išskirtinumą ir jo svarbą šalies ateičiai. Investicijos į švietimą ir mokymą kainuoja, tačiau vidutinės trukmės ir ilgalaikiu laikotarpiu didelė asmeninė, ekonominė bei socialinė nauda viršija išlaidas.

Tatjana Babrauskienė
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.