Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Net 87,9 proc. Lietuvos pedagogų mano, kad jiems neapmokama už visus mokykloje dirbamus darbus, o 68,8 proc. pedagogų yra patyrę psichologinį smurtą mokykloje (2)

2014 Balandžio 9d.

Lietuvos švietimo profesinė sąjunga kartu su Lietuvos švietimo įstaigų profesine sąjunga vasario ir kovo mėnesiais atliko du tyrimus: „Pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo situacijos vertinimas“ ir „Pedagoginių darbuotojų emocinės aplinkos tyrimas“, siekdamos išsiaiškinti realią situaciją, kaip yra taikoma pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo sistema ir kaip kinta mokytojų atlyginimai bei siekdamos nustatyti psichologinio smurto prieš mokytojus mokyklose atvejus ir ribas.

Pirmasis tyrimas, be kitų dalykų, parodė, kad net 87,9 proc. Lietuvos pedagogų mano, kad jiems yra neapmokama už visus mokykloje dirbamus darbus, o net 54,1 proc. respondentų taikomas minimalus tarnybinio atlyginimo koeficientas. 67,9 proc. apklaustųjų nepritaria tarnybinio atlyginimo koeficientų „žirklių“ taikymui apmokant mokytojų darbą, o apie Švietimo ir mokslo ministerijos argumentus, pateisinant tarnybinio atlyginimo koeficientų „žirklių“ įvedimą, negirdėjo net 47 proc. tyrimo dalyvių. Be to tyrimas rodo, kad mokytojų atlyginimas kasmet nesulaikomai mažėja, nors Švietimo ir mokslo ministerija teigia, kad problemos nemato.

Antrojo tyrimo rezultatai rodo, jog net 68,8 proc. pedagogų per pastaruosius metus asmeniškai patyrė psichologinį smurtą, 16,7 proc. patyrė fizinį smurtą ir net 37,8 proc. pedagogų nesijautė patogiai kreipdamiesi pagalbos į mokymo įstaigos personalą dėl patirto smurto. Dažniausiai pedagogai susiduria su garsiu rėkavimu ar kitokiu garsiniu trukdymu pamokai (23,2 proc. atsakymų), įžeidžiančiomis pastabomis (18,3 proc.), žodinėmis patyčiomis (14,4 proc.). 99,5 proc. pedagogų mano, kad agresyvūs mokiniai daro įtaką kitų mokinių mokymosi kokybei ir emocinei būklei, o teisinė bazė apsaugoti pedagogo psichinę ir fizinę sveikatą ir orumą yra nepakankama, tuo metu Švietimo ir mokslo ministerija prieš šias problemas iš viso užmerkia akis.

Tyrimai atskleidė ne tik mokytojų darbo apmokėjimo problemas, bet ir grėsmingą situaciją, susijusią su nepilnamečių naudojamu smurtu prieš mokytojus ir nebaudžiamumu. Situacijai taisyti reikalingas sisteminis teisinės bazės, kuria remiantis būtų sukurtas pedagogų apsaugos mechanizmas, parengimas ir priėmimas.

 Švietimo profesinės sąjungos ne kartą ragino Seimą, Vyriausybę ir Švietimo ir mokslo ministeriją, kad būtų sprendžiamos tyrimų metu pasitvirtinusios problemos – švietimo finansavimo, darbo apmokėjimo klausimai bei saugių sąlygų švietimo įstaigose užtikrinimas.

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2014-04-14 10:06:47 | Elena - Nijolė

Tyrimas ir lieka tyrimu. Niekas dėl to nesikeičia. Koeficientas toks pat jaunam specialistui, toks daugelį metų atidavusiam mokyklai. Pareigų tik daugėja, popierizmo nemažėja. Mokytojai jau pasidarė ir auklytės, ir auklėtojai, ir besirūpinantys vaiko gerove, renginių organizatoriai, ekskursijų organizatoriai ir... Turime tik kontaktines valandas, jokių papildomų niekas net nepasiūlo. Mokyti nebėra kada, nes per mėnesį gauname apie 30 pasiūlymų dalyvauti visokiose veiklose, konkursuose, olimpiadose... Gal dėl to kenčia mokymosi kokybė? Programos keičiamos kas 4 -eri metai... Vadovėliai - jų galybė...bet... Labai geras liaudies pasakymas:,,Šuo loja - karavanas eina".

2014-04-09 14:07:54 | Saulius Norvaišas

Manau, kad išeitis iš krizinės situacijos yra nuoseklus ugdymo ir mokymo procesų atskyrimas. Dabartinis persipynimas neleidžia nei kokybiškai mokyti, nei tinkamai socializuotis. Teisinis reguliavimas gali pažeisti daugelį įstatymų, todėl sulaukti naujienų teisinės bazės keitime mokytojų naudai praktiškai neįmanoma. Be to, kitų šalių pavyzdžiai rodo, kad tai būtų labiau konflikto didinimo kelias, o ne problemos sprendimas. Finansavimas taip pat greičiausiai nebus didinamas, tačiau didinant mokymo efektyvumą galima gerokai sutaupyti. Man keista, kad turint Lietuvoje vos ne geriausią pasaulyje interneto ryšį, iki šiol šimtai mokytojų dubliuoja tas pačias pamokas. Apie tai siūlau paskaityti http://networked-society.blogs pot.com/

«Atgal
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga
Reklama
 
 







 


Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.