Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Profsąjungos lyderio pastebėjimai: ar galima sugrįžti į tuos laikus kai mokykloje buvo kolektyvas? (11)

2015 Gegužės 14d.

Kadaise buvo kolektyvas, pabrėžiu – KOLEKTYVAS! Kai visi kartu spręsdavom svarbius mokyklos klausimus, kai kartu organizuodavome šventes ir įvairius pasisėdėjimus, kai kartu vykdavome į išvykas ir t. t. O kas yra dabar pas mus: teismai, skundai, melagystės, apkalbos ir visiška netolerancija.

Ir kas dėl to kaltas? Manau, į šį klausimą turime atsakyti kiekvienas asmeniškai. Ar tikrai aš viską padariau, kad tokios padėties mokykloje nebūtų?  Taip, aš žinojau ir žinau, kas mokykloje negerai ir net turiu puikių idėjų, kaip ir ką padaryti, kad situacija gerėtų, bet geriau pabūsiu „stručiu“, įkišiu galvą į smėlį ir palauksiu...  Palauksiu kol kiti už mane kažką padarys ir, bet kuriuo atveju, išliksiu „geras“ darbuotojas, koks galutinis rezultatas bebūtų.

Bet, kolegos, noriu pasakyti vieną dalyką, ne tas darbuotojas „geras“, kuris šneka tik kitiems už nugaros, taip prisidėdamas prie paskalų sklidimo, ne tas darbuotojas „geras“, kuris turi idėjų kaip situaciją keisti, bet tas idėjas laikosi tik sau, taip parodydamas lojalumą kažkam. Yra ir blogesnis variantas – kai „geras“ darbuotojas apsimeta visų draugu, t. y. pritaria ir vieniems, ir kitiems. Kalbėdamas su vienais, apkalba vienus, o kalbėdamas su kitais, apkalba kitus... Su tokiu požiūriu, kolegos, mūsų mokyklos dienos suskaičiuotos.

Jūs puikiai visi žinote kokia šiandieninė situacija švietimo sistemoje. Žinote, kad vyksta įtemptos derybos, kurių eiga ir priimami sprendimai gali pakeisti švietimo ateitį. Nors tai tikriausiai daugumai iš Jūsų neįdomu, arba labai įdomu, bet jau taip įvaldę „stručio“ sindromą, kad ir kas bebūtų, šiukštu negaliu kai kam parodyti, kad pritariu tam, kokią veiklą vykdo profsąjunga. O jei dar turiu kažkokių pastabų ar pasiūlymų dėl būsimų reformų, negaliu garsiai įvardinti, nes vėlgi kažkas gali nueiti ir kai kam viską atraportuoti.

Po šių derybų, ir po paraleliai stumiamo naujo socialinio modelio projekto priėmimo,  jau labai greitai švietimo darbuotojų socialinės ir ekonominės darbo sąlygos versis aukštyn kojomis. Ir jei Jūs galvojate, kad būdami „geri“ darbuotojai išplauksite pasroviui ir viskas bus gerai, Jūs labai labai klystate – įstatymai visiems yra lygūs.

Atsakykite į dar vieną klausimą – ar mokykla yra institucija, kuri priklauso visiems – pedagoginiams ir kitiems darbuotojams, administracijai ir mokiniams bei mokinių tėvams? Ar mokykla yra keleto asmenų, su stipriu užnugariu, nuosavybė? Jei galvojate, kad mokykla priklauso visai mokyklos bendruomenei, tai kodėl bendruomenės nuomonė negirdima nei šnekant žmogiškai ramiai, nei įvairių įstatymų ir teisės aktų kalba? Galiu atsakyti paprastai, tam labai padeda jau minėtas „stručio“ sindromas.

Esu daug kartų sulaukęs priekaištų iš mokytojų bei mokyklos vadovų, kad profsąjunga neva žiūri tik jos narių interesų. Ne kartą ir ne du, esu girdėjęs, kad profsąjunga nebendrauja, nesitaria, negirdi mokytojų pasiūlymų. Gerbiami kolegos, atsakykite man, ar profsąjunga padarė kažką blogai? Ar profsąjunga neatstovauja Jums visiems? Atsakykite man, jei profsąjunga taip blogai dirba, tai kodėl turim pasirašę  nemažai įstaigų, savivaldybių teritorinių kolektyvinių sutarčių, įregistruotų LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje ir artėjame prie nacionalinės – švietimo šakos kolektyvinės sutarties pasirašymo? 

Atsakykite man, ar būtų padidėjęs Jūsų darbo užmokestis nuo 2008 m. daugiau kaip 50 proc., jei profsąjungų nebūtų? Atsakykite man, ar būtų siūlymas didinti minimalią koeficientų ribą iki vidurkio nuo šių metų rugsėjo 1 d., bei priimtas sprendimas atkurti pedagogų atlyginimų didinimo programą nuo 2016 m., jei profsąjungos būtų „geltonos“? O gal galite atsakyti, ar būtų pradėtas svarstyti klausimas dėl išankstinės pensijos,  sprendžiamas pensinio amžiaus mokytojų  šešių išeitinių kompensacijų klausimas? O kaip tas faktas, kad jau nuo šio rugsėjo iš direktorių, o nuo kitų metų ir iš pavaduotojų bus paimtos pamokos ir atiduotos mokytojams? Tai kaip, ar reikalingos profsąjungos? Ir ar tikrai profsąjungos žiūri tik savęs?

Kolegos, ko jūs norit ir ko jūs tikitės iš profsąjungos? Ką man, kaip LŠPS pirmininko pavaduotojui, ir visiems profsąjungos lyderiams reikia padaryti, kad Jūs pagaliau išlįstumėte iš savo kiautų ir atsimerktumėte? Kada gi Jūs suprasite, kad Jūs su savo tylėjimu tik suteikiat vadovams, politikams ir valdininkams  įgaliojimus daryti tai ką jie nori daryti,  ką jie labai puikiai sugeba.

O gal Jūs galvojate, kad viskas puiku šiandieninėje Lietuvos švietimo sistemoje?

Egidijus Milešinas, LŠPS pirmininko pavaduotojas
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2015-05-15 12:30:53 | Mokytoja - Suprantan

Gerb. Suprantanti, jeigu jau Jūs žinote visų išsilavinimus, tai gal galite atsakyti, kaip žmogus nebaigęs net kolegijos, gali dirbti mokykloje mokytoju. Juk LR Švietimo įstatyme aiškiai parašyta, kokį išsilavinimą turi turėti mokytojas? O gal Jūs pats nieko nesate baigęs ir iš pavydo, kad nesugebate, kažko panašaus į šį straipsnį, sukurti pilat pamazgas ant kitų. O gal vis dėl to Jūs dirbate toje mokykloje, kurioje dirba Autorius, ir skaitydamas šį straipsnį jaučiate, kad tai visa tiesa apie Jūs parašyta? Manau Jums turėtų būti gėda, kad tik tiek sugebate...

2015-05-15 10:41:46 | Suprantančiam

Kaip suprantu "Suprantantis" pats, greičiausiai pati, yra baigusi daug ir įvairių mokslų (pvz.: Oksfordo universitetą, dizaino studijas, parapsichologijos studijas ir dar biesas žino ką). Taip pat "Suprantantis", taip viską supranta, kad kažkada yra klastojusi dokumentus bandydama apsiginti aukštesnę mokytojo kvalifikacinę kategoriją, o dabar visiems giriasi, kad be ir taip daug atliekamų darbo funkcijų yra ir ŠMM teisės eksperte, o bendrai paėmus visų galų meistrė, tik bėda ta, kad prie ko prisiliečia viskas griūva.

2015-05-15 09:56:51 | Suprantanciam

ar pats bent supranti apie ką straipsnis? :))

2015-05-15 09:24:26 | Suprantantis

- Spėkite iš trijų kartų :) - Koks šio straipsnio autoriaus( su nuotrauka) išsilavinimas? - Nagi, apgailėtinas. Net kolegijos nebaigęs :) šis "Lyderis" :) Reziume : Viešai įžeidinėjamas mokytojas. Ar tikite, kad ši organizacija gina mokytoją?

2015-05-15 07:57:51 | akis

Na , Zyle,perskaičiau tavo komentarą ir dar aiškiau suvokiau, kodėl niekas nesiveržia į profsąjungas...Kai kas nors pasiklauso kokios kuopelės lyderio/tokio kaip pati /, tai, turbūt, ir traukiasi šalin...KAIP GALI RAŠINĖTI TOKIAS FRAZES? Nei manęs pažįsti, nei apie mano veiklą žinai...Kai aš prieš 24 metus pasauliui /ne miestui ar kaimui/ pasakojau Pasaulio mokytojų kongrese''Pasaulio mokytojai už Demokratiją'' Vienoje , tai tamsta tikrai pirstelėti aplamai ta tema bijojai, ko gero....Ryšius užmezgiau, kontaktus parvežiau, o kad po to''ant viso to gero''konservatoriai nuleido pirmininkauti Hofertienę, kuri su Valatkevičienės /vėliau patapusios Žolyno globos namų direktore/ pagalba viską ''priglaudė'' ir sugriovė - atskira istorija...Tai matydama ir tada net nenujausdama ir nežinodama į ką ''išsivers'' Darbininkų sąjunga, suvedžiau Balsienės mokytojų atšaką su Lenkijos ''Solidarnosz''...Kiek pinigų, švietėjiškos pagalbos sukišo kaimynai lenkai....ir kas žinojo, kad Balsienė tik šiaip aferistiška būtybė vėliau neišlįsianti iš teismų........Tikrieji kovotojai - V.Paltanavičienė,/R.Aleknien ė, A.Giniotis, R.Paulavičienė....visi be laiko iškeliavo Anapus ir visi savo mokyklose buvo ''tiesiog ėdami'' gyvi. Visi jie, beje, buvo ir Mokytojų Sąjūdžio ,/vadovaujamo Vidžiūno/, kuris veikė gana keistokai /bent jau Vilniuje/ dalyviai. Na bet ten buvo ir ''prifarširuota '' būtybių -''ausų''..Žinant, kas vadovavo mokykloms tuomet , o dar ir dabar yra tokių, galima įsivaizduoti, kokiomis sąlygomis reikėjo dirbti kasdienį mokytojo darbą ir kaikuriems tebereikia....Beje, už dalyvavimą Pasauliniame kongrese /kur dariau pranešimą apie Pabaltijo šalių mokytojų padėtį ir siekius, nes buvau pakviesta atstovauti visoms trims šalims/, ir nedalyvavimą 3 dienas mokyklos darbe - gavau pravaikštas....Realybė tokia....Pasaulis plojo, stebėjosi drąsiu pranešimu apie mūsų kraštų okupaciją. Tada tikrai tikėjau, kad mokytojas po 25 metų bus laikomas Žmogumi...Bet...Tad, Zyle, nepamesk kelnių arba sijono pati....

2015-05-14 23:21:16 | bitė

Į visus tekste iškeltus klausimus labai aiškiai atsakė žmogus pasivadinęs "kar". Į mokyklas atėjo dirbti "Lyderiai", prarastieji ir neraštingi žmogeliai.Tokia tai mano nuomonė. Tokia, kaip "kar".

2015-05-14 21:40:11 | zyle

Savam krašte pranašu nebūsi. Mokytojų bendruomenėje vyksta tokie patys procesai, kaip visoje Lietuvoje: netolerancija, agresija, apkalbos, mobingas tiesiog bujoja. Piršto nepajudina, tokie, kaip komentatorius "akis" (žvitrioji, ko gero), tačiau sukritikuos ir nužemins dirbančius, keičiančius tą per dešimtmečius nusistovėjusią tvarką (netvarką), aukojančius savo laiką ir nervus. O patys pirstelėti bijo prieš direktorių ar kitą klerką, kuris daro, kas galvon šauna. Dar blogiau: jie serga Stokholmo sindromu: kai nori direktorių pastatyti į vietą, jie balsuoja už direktorių. Ir tai daro net profsąjungiečiai. Teko susidurti. Ir ne kartą. Kartais toks nervas suima: dirbi dirbi, gini, kovoji, o tau ima ir pakakoja. Ir mirksi žydrom akutėm: O ką? Aš nieko... Akie, tai kurk naują profsąjungą: tyrą, kaip ašara su dar tyresniu vadovu. Ir rezultatas bus 100-procentinis. Pirmyn. Tik kelnių nepamesk.

2015-05-14 20:38:04 | akis

Apie kokius 50% KALBAMA...NA TA ALGA ŠIANDIEN MOKYTOJO ''ANT JUOKO''...Turint 35 metų stažą, gauti 500 eurų prieš pensiją, čia normalu?Nežinau, ką profsąjungos per 25 metus iškovojo?Buvo Mokytojų Sąjunga pradžioje.Buvo viltys ir svajonės...Visokios Hofertienės, Bružai, Jesinai, Ramanauskai, Navickai ,Balsienės, Kindurienės..... ...Atėjo nauji, vėl jų pulkas, o rezultatas ''0''....Tai gal kurkim vieną rimtą profsąjungą su protingu, aktyviai veikiančiu vadu - kovotoju...

2015-05-14 19:35:18 | Svajokle

Jei nebūtų profsąjungų neįsivaizduoju kokias darbo sąlygas ir atlyginimus turėtume. Tik jų dėka viskas iškovata, Mieli kolegos, atsikvošėkite, jau laikas, vienykimės ir pasieksime dar daugiau. Juk mus suskaldžius lengviau valdyti. juk net posakis toks yra "Skaldyk ir valdyk" karo taktika.

2015-05-14 19:02:32 | kar

Vidutiniokai tyli, agresyvieji laimi, o talentingi mokytojai iseina (isvaromi) is mokyklos... Talentingi mokytojai galetu pirma pasireiksti, bet tai tik pagreitina ju isvaryma is mokyklos (vidutiniokai ju nepakencia, agresyvus jiems neduotu °valdios', o apie vaiku teises? Jokios kalbos.

2015-05-14 17:36:41 | redzis

Straipsnis puikus ir verciantis susimastyti,tik ar dauguma bailiu lietuviu i tai pazvelgs rimtai?

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.