Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Mokytojų atlyginimai: nuo prasimanymų iki nepadailintos realybės (apklausa) (6)

2016 Balandžio 6d.

Lietuvos mokytojų atlyginimai, jų apskaičiavimo sistema išlieka viena paslaptingiausių švietimo sistemos sričių, o klausimas kiek iš tikrųjų darbo valandų per savaitę jie dirba ir kiek turėtų uždirbti, kelia daugiausiai diskusijų.

Mokytojų darbo laiko ir atlyginimų apskaičiavimo metodikos neperkanda nei Europos Komisija, nei Europos ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, nei žinomi Lietuvos ekonomistai. Statistikos departamentas, kuris tikrai turėtų teikti tikslius duomenis, pateikia skaičius, kurie švietimo bendruomenės tarpe sukelia isteriškus juoko priepuolius ir kelia rimtų abejonių, ar apskritai galima pasitikėti Lietuvos statistika.

Ši situacija išprovokuoja ne tik mokytojų streikus, bet ir suteikia galimybių korupcijos klestėjimui ir įvairiems piktnaudžiavimams švietime – pradedant nuo buhalterių sukčiavimo ir baigiant vadovų manipuliavimais mokytojais, baudžiant neįtikusius ir „apdovanojant“ paklusnius ir lojalius.  Oficialūs dokumentai bei įvairaus lygio švietimo valdininkai nutyli dar vieną akį rėžiantį faktą – už daugelį papildomai atliekamų darbų mokytojams visiškai nemokama.

Drįstame teigti, kad tokia nesubalansuota ir socialiai neteisinga mokytojų darbo apmokėjimo sistema yra vienas iš Lietuvos švietimą kamuojančių skaudulių. Viso to padariniai – nesveikas mikroklimatas mokyklose, mokytojų stresas ir nuolatinė psichologinė įtampa, trukdantys užtikrinti reikiamą ugdymo kokybę.

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos, prieš pradėdamos derybas su Švietimo ir mokslo ministerija dėl naujos mokytojų darbo apmokėjimo sistemos – etatinio darbo apmokėjimo modelio – pradėjo apklausą, siekdamos išsiaiškinti kokius darbus dirba mokytojai ir kiek laiko skiria jiems atlikti.  Gauti duomenys bus panaudoti modeliuojant naują mokytojo darbo organizavimo bei apmokėjimo sistemą, kurioje būtų aiškiai numatyti mokytojo darbai, jiems atlikti reikalingas laikas ir užtikrinamas teisingas darbo apmokėjimas.

Apklausoje, kuri truks iki balandžio 29 d., kviečiami dalyvauti visi šalies bendrojo ir neformaliojo ugdymo įstaigų pedagogai.

Anketą rasite čia>>

 

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2016-04-14 09:59:38 | Danguolė

Sveiki. Aš dar nesuprantu vieno dalyko. Nuo šių mokslo metų padžios mokykloje gali dėstyti dalyką tik to dalyko specialistas. Bepigu dideliuose miestuose, didelėse mokyklose, kai dalykininkas, pvz. fizikas, biologas ar dorinio ugdymo mokytojas, vienoje mokykloje gauna krūvį. O ką daryti nedidelių mokyklų mokytojams? Savo mokykloje krūvio niekada neturėsi. Anksčiau galima buvo dėstyti kelis panašaus profilio dalykus (biologija -chemija, matematika -fizika ar informatika). Mokytojas tobulinosi, domėjosi, netgi mokinius ruošė egzaminams, rezultatai nesiskyrė nuo specialistų paruoštų mokinių. Dabar ne, negalima. Išvada, jei nori išgyventi - darbinkis kitose mokyklose antraeilėse pareigose. Dirbant antraeilėse pareigose atlyginimas yra mažesnis, nes daugiau atskaičiuoja pajamų mokesčių. O kur dar išlaidos transportui. Ir dar šokiravo vienas dalykas - deklaravau savo pajamas ir ...likau skolinga valstybei. VMĮ paaiškino, kad nemenka skolos suma susidarė todėl, kad dirbu keliose mokyklose! Mąstau, ar man verta nuo kitų mokslo metų važinėti dirbti už 30 km ar net daugiau, kai faktiškai iš uždirbtų pinigų lieka keli eurai. Tikrai neverta. O kur dar priemonių pirkimas už savo lėšas. Manau po metų kitų kaimo ar nedidelių miestelių mokyklose neliks mokytojų specialistų. Tokiu būdu nebus galima organizuoti kokybiško ugdymo proceso. Mokiniai išvažiuos mokytis į dideles miesto mokyklas. Taip vykdoma mokyklų naikinimo politika!

2016-04-07 12:55:13 | Jūratė

Laba diena, nesuprantu, kodėl niekas nekalba apie laiką, skirtą pasiruošimui pamokoms? Ar užtenka skiriamų 10-15 minučių, pasiruošti pamokai? Šiais laikais? Kai reikalaujama visokiausių naujovių? Jei pamokai pasiruošti užtrunku apie 1 val., tai kodėl man moka tik už 10 min? Kodėl neskiriama laiko pasiruošti klasės valandėlai ar būreliui? Kodėl valstybės tarnautojams už stažą prisideda pinigai kasmet, o mokytojams nuo 15 m. stažo nedidėja niekas?

2016-04-07 12:14:05 | Klausimas Rūtai

O KUR visi šie pažeidimai vyksta ? ir kodėl LŠPS apie šias neteisybes IKI ŠIOL nieko nežino ?

2016-04-07 11:49:53 | Rūta

Kai rajono valdžia iš neišsenkančio aruodo semia saujomis pinigus, kad dar labiau pakeltų neadekvačiai didžiulę mokytojų atlyginimams algą mero žmonai už nuopelnus švietimui ( ji yra švietimo centro direktorė ir turi 5 pavaldines), tai apie kokius prioritetus ir teisybę galima kalbėti, kai iš savivaldybės girdima tik vienintelė frazė "pinigų nėra, mažinkite krūvius". Pradinių klasių mokytojai yra diskriminuojami kitų grupių mokytojų atlyginimų atžvilgiu. Pradinėms mokykloms dešimtmečiais trūksta pinigų. Klasėse mokosi po 25 mokinius. Vaikai negauna valstybės nustatyta tvarka ugdymo kokybės. Neįperkamos priemonės, knygos.Tuo tarpu gimnazijos maudosi piniguose, turi po 5 pavaduotojų etatus. Kai švietimas buvo atiduotas į savivaldybių rankas, kiek pinigų nepasiekė mokyklų. O kiek buvo išvogta per mirusių sielų etatus, algų kėlimą giminėms ir palaikantiems direktorių, teismams dėl neteisėtų atleidimų iš darbo. Klausimai -retoriniai, bet turintys realų pagrindą.

2016-04-07 09:56:46 | Vilmai

Jei, jūsų manymu, profesinės sąjungos turi rūpintis mokytojo pašaukimo, dvasiniais bei filosofiniais šios profesijos idėjos reikalais, - tiesiog ne tuo adresu parašėte savo komentarą. Ir, jei esate mokytoja, - pasitikslinkite, kas yra profesinės sąjungos, koks jų steigimosi tikslas bei uždaviniai, - tai tikrai nepamaišys jūsų idėjiškam-romantiškam požiūriui į mokytojo profesiją bei pagilins mokytojos teisines, socialines ir bendrąsias kultūrines kompetencijas.

2016-04-07 09:42:39 | Vilma

Kalbama apie aktualius dalykus, bet yra daug apibendrinimų ir išankstinio vertinimo tekste. Mokytojo profesija yra pašaukimo, o ne amato prigimties. Etatinis apmokėjimas išspręstų skaičiavimus, bet išliktų 'socialinės neteisybės' aspektas. Nesuskaičiuosi tiksliai mokytojo laiko paskirto rašiniams skaityti ir vertinti, pasirengimo tėvų susirinkimui, nes vieniems mokiniams sekasi geriau, kitiems prasčiau, vieni tėvai turi išankstinių nuostatų, kiti linkę bendradarbiauti. Jei atsiranda noras viską tiksliai suskaičiuoti, tada reikia imtis techninių darbų, o ne kūrybinės profesijos. Apmaudu, kad intelektualiausios mūsų visuomenės dalies, mokytojų, nuostatos tapo plebėjiškos. Tai lemia ir bendrą visuomenės nusiteikimą, požiūrį į mokytojus ir įtakoja visuomenės pažangai.

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.