Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Ar mokyklos taps ir socialinės rūpybos bei sveikatos apsaugos įstaigomis? (1)

2016 Liepos 8d.

Švietimo ir mokslo ministerijai pritariant, šalies įstatymų leidėjai toliau deda visas pastangas, kad Lietuvos švietimas atsistotų aukštyn kojomis. Vietoj to, kad moksleivis nuo pat pirmos klasės būtų nuosekliai ugdomas, suteikiant jam brandos atestatui gauti reikalingas žinias ir mokant jomis naudotis, vaikų darželiai ir mokyklos toliau verčiamos tapti socialinės rūpybos ir sveikatos apsaugos įstaigomis. Šie pokyčiai neišvengiami paliečia ir mokytojus, kurie pedagogo kompetencijas turi keisti socialinio darbuotojo ir sveikatos apsaugos specialisto gebėjimais.

Seimui pateiktos svarstyti Švietimo įstatymo pataisos, kurios numato, kad pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ugdomiems mokiniams ir jų tėvams koordinuotai teikiamos socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos. Neabejotina šių pataisų „naujovė“ arba, kaip sakytų naujovių besivaikantis premjeras Algirdas Butkevičius, – „progresyvumas“, kad mokykla socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugas teiks ir moksleivių tėvams!

Tiesa, kol kas nelabai aišku kas turės teikti šias paslaugas. Gal mokyklose bus įdarbintas būrys socialinių ir sveikatos apsaugos darbuotojų? Teoriškai taip ir turėtų būti, bet žinant lietuviškos valdžios požiūrį į švietimą ir ypač jo finansavimą, to tikėtis gali tik beviltiškas naivuolis. Galima drąsiai lažintis, kad papildomų funkcijų atlikimas bus užkrautas ant mokytojų pečių. Jau dabar kiekvieno dalyko mokytojas turi turėti ir socialinio bei specialiojo pedagogo, psichologo ir net informacinių technologijų specialisto kompetencijų.

Toliau galime laukti, kad keičiant kvalifikacinius reikalavimus mokytojams (kurie ir šiandien yra itin aukšti!), bus pridėtas reikalavimas reguliariai išklausyti keliasdešimties valandų socialinio darbo ir sveikatos priežiūros pagrindų kursus. Žinoma, gal tai ir nebūtų blogai, jei kraunant papildomas funkcijas mokytojams, proporcingai būtų didinamas ir jo atlyginimas, bet šiuo klausimu valdžia yra labai santūri.

Bet didžiausia naujovės bėda yra ne papildomas švietimo bendruomenės apkrovimas darbu. Jau šiandien visi virkauja, jog vaikai tolsta nuo tėvų, mažėja šeimos įtaka vaikui ir menksta tėvų atsakomybė už vaiko auklėjimą. Įgyvendinus aptartas Švietimo įstatymo pataisas, mokykla, o ne tėvai, bus atsakinga ne tik už vaiko išsilavinimą, bet ir už jo socialinę rūpybą ir sveikatos apsaugą. Tokiu keliu einant, sulauksime dienos, kai tėvai bus atsakingi tik už vaiko pradėjimą, o po to, viskuo pasirūpins valstybė, pasitelkusi vaikų darželį, o vėliau ir mokyklą.

Audrius Jurgelevičius, Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2016-07-11 12:39:51 | Morta

Kai tik mokytojams atostogos, tai būtinai ką nors ministerija sugalvoja.

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.