Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Tarptautinis tarpusavio kokybės užtikrinimo vertinimas neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo procese (0)

2017 Vasario 1d.
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga (LŠPS) kartu su projekto partneriais iš Austrijos, Prancūzijos, Portugalijos, Slovakijos, Nyderlandų ir dviem tarptautinėmis organizacijomis vykdo „Erasmus+“ projektą „Tarptautinis tarpusavio kokybės užtikrinimo vertinimas neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo procese“. Šiuo projektu siekiama didinti informuotumą apie neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo svarbą ir suteikti švietimo ir mokymo specialistų bendruomenei galimybę susipažinti su tarpusavio vertinimo (Peer review) metodika, kuri gali būti sėkmingai naudojama užtikrinant neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo kokybę.

Sausio 18–19 d. Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centre (VPVDPR centras) vyko tarpusavio vertinimui skirtas suaugusiųjų švietėjų vizitas. Jame dalyvavo tarptautiniai ekspertai Erik Kaemingk (Nyderlandai), Tomas Sprlak (Slovakija), LŠPS atstovai, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro specialistės (Almina Pačešiūnienė ir Rūta Karvelytė), Romualdas Pusvaškis.

Tarpusavio vertinimo vizitui VPVDPR centras pasirinko dvi kokybės sritis, kurios yra numatytos metodikoje: tai kompetencijų ir žinių nustatymas / identifikavimas ir specialistų profesinės kompetencijos.

Pirmoji sritis buvo pasirinkta dėl to, kad kompetencijų ir kvalifikacijų patvirtinimas nebūtinai prasideda nuo žinių identifikavimo; įgūdžiai ir turimos kompetencijos atsiskleidžia, kai individas labiau suvokia savo ankstesnius pasiekimus. Šis etapas yra labai svarbus, nes mokymosi rezultatai priklauso nuo asmens ir būna įgyti įvairiuose kontekstuose: namuose, darbo metu arba per savanorišką veiklą. Daugeliui žinių ir kompetencijų atskleidimas bei didesnis savo galimybių suvokimas yra vertingas šio proceso rezultatas.

 

Antroji – specialistų profesinės kompetencijos sritis – taip pat svarbi, nes pasitikėjimas įteisinimu labai priklauso nuo vadinamosios „priekinės linijos“ – praktikų ir specialistų, tiesiogiai dirbančių su kandidatais skirtinguose vertinimo proceso etapuose. Šie specialistai apima visus įteisinimo aspektus: teikia informaciją, konsultacijas ir rekomendacijas (orientaciją), atlieka vertinimą, išorės proceso stebėseną, procedūrų vadovus ir kitų suinteresuotųjų šalių atstovus, kurie yra svarbūs, bet atlieka ne tokį svarbų vaidmenį šiame procese. Tokie specialistai turėtų turėti ne tik neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo / patvirtinimo gebėjimų, bet ir vadinamųjų minkštųjų įgūdžių kompetencijų, pvz., kultūrinių gebėjimų. Tai labai svarbu siekiant užmegzti ryšius su potencialiais kandidatais.

Verta pažymėti, kad šis tarpusavio vertinimo vizitas – pirmasis centro, teikiančio profesinį mokymą, bandymas atskirai įvertinti neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo proceso kokybę, todėl ne tik centro direktorė Rita Pečiukaitytė, bet ir visi kiti šio proceso dalyviai nekantriai laukia tarpusavio vertinimo ataskaitos, kuri netrukus bus pateikta. Visi gauti patarimai ir rekomendacijos turės neįkainojamą vertę, nes, galima sakyti, šis neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo procesas tik įsibėgėja.

Aiškesnis ir kokybiškesnis neformaliojo ir savaiminio mokymosi įvertinimas gali prisidėti prie to, kad žmonės turės daugiau darbo ir karjeros galimybių, o mūsų darbo rinka taps lankstesnė. Taip pat turime prisiimti atsakomybę už migrantų ir pabėgėlių ankstesnio mokymosi ir patirties pripažinimą, nes tai gali pagerinti jų integraciją. Be to, ir kitoms pažeidžiamoms žmonių grupėms būtų suteikta „antrojo šanso“ galimybė.

Sausio 20 d. Lietuvos švietimo profesinė sąjunga surengė diskusiją „Neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo proceso kokybės užtikrinimas“. Renginyje buvo pristatytas LŠPS projektas, jo tikslai ir uždaviniai. LR švietimo ir mokslo ministerijos specialistai pristatė Lietuvos neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo proceso sistemą, o tarptautinis ekspertas Erik Kaemingk pristatė Nyderlandų neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimo proceso sistemą.

Renginyje dalyvavo profesinių sąjungų, Švietimo ir mokslo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Ūkio ministerijos, profesinių mokymo centrų, Statistikos departamento, Darbo biržos, Suaugusiųjų švietimo asociacijos, Vilniaus suaugusiųjų mokymosi centro atstovai ir kiti dalyviai.

Diskusijos dalyviai pritarė minčiai, kad visą gyvenimą trunkančio mokymosi iššūkis yra ne tik sukurti galimybes suaugusiems įgyti daugiau naujų kompetencijų, bet ir užtikrinti kokybišką šių vertingų žinių, kurias daugumai suaugusių žmonių neformaliai suteikė jų gyvenimo ir darbo patirtis, pripažinimą.

Lietuvoje labai nedidelė dalis suaugusiųjų dalyvauja neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinime. Dalyvių nuomone, veiksmingam neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimui ypač svarbūs du dalykai: geresnis informavimas ir prieinamumas, sėkmingų projektų pristatymas ir keitimasis patirtimi su suinteresuotais žmonėmis.

Žemas kvalifikacijos lygis kelia bedarbystės pavojų, o nuolatinis švietimas ir mokymasis bei veiksmingas jų pripažinimas gali padėti ir konkrečiam asmeniui, ir ekonomikai.

Transnational Peer Review for quality assurance in Validation of Non Formal and Informal Learning (VNFIL) Extended ( “Peer Review VNFIL Extended”) 2015-1-NL01-KA204009004

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.