Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lampss.lt www.lsmpsf.lt

Ima ryškėti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo kontūrai (10)

2017 Gegužės 11d.

Po šios dienos (gegužės 11 d.) daugiau nei tris valandas vykusios darbo grupės dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio paruošimo vis labiau ima ryškėti naujojo darbo apmokėjimo kontūrai ir vis aiškiau matosi skirtumai tarp Švietimo ir mokslo ministerijos (ir dažniausiai jiems pritariančių mokyklų vadovų) ir švietimo profesinių sąjungų požiūrio į ruošiamą projektą.

Ankstesniuose darbo grupės posėdžiuose buvo sutarta, kad mokytojo etatą sudarys 36 valandos, kurios bus dalinamos į kontaktines ir nekontaktines. Šios savo ruožtu, dar skirstomos į laiką, reikalingą pasiruošti ir kokybiškai pravesti pamokas (darbų planavimas, pasiruošimas pamokoms, priemonių paruošimas, rašto darbų taisymas, mokinių vertinimas ir jų tėvų informavimas apie mokinio pasiekimus, mokytojo profesinis tobulėjimas ir pan.) arba tiesioginį darbą su mokiniais, ir į laiką, kuris tiesiogiai nesusijęs su ugdymo proceso organizavimu (pavadinimas sąlyginis, nes nebuvo iki galo sutarta). Taip niekas neprieštaravo, kad per mokslo metus mokytojas 42 savaites, t.y. 1512 valandų.

Balandžio 27 d. darbo grupės posėdyje balsuojant buvo nutarta, kad nustatant kontaktinių valandų skaičių konkrečiam mokytojui, bus atsižvelgiama į kelis kriterijus – ugdymo pakopą (pradinė, pagrindinė, vidurinė), dėstomo dalyko grupes (kalbų mokymas, tikslieji, socialiniai mokslai ir t.t.) ir turimą mokytojo kvalifikacinę (kompetencijų lygmenį) kategoriją. Pirmiesiems dviem kriterijams buvo pritarta vienbalsiai, o trečiam – tik ŠMM ir mokyklų vadovų atstovų balsais.

Šiandienos posėdyje buvo balsuojama dar dėl dviejų papildomų kriterijų – mokyklos buvimo vietos (sąlyginai suskirsčius – kaime, miestelyje ar mieste esančios mokyklos) ir mokinių skaičiaus dėstomose klasėse. Nors profesinių sąjungų atstovai siūlė pritarti abiems kriterijams, bet dauguma juos atmetė. Galų gale buvo suformuluota galutinė nuomonė, kad nustatant kontaktinių valandų skaičių konkrečiam mokytojui, bus atsižvelgiama į ugdymo pakopą, dėstomo dalyko grupes, turimą mokytojo kvalifikacinę kategoriją ir į kitus kriterijus, dėl kurių raštu (gali būti atskiras susitarimas, gali būti susitarta darbo apmokėjimo tvarkoje, galima – kolektyvinėje sutartyje) bus sutarta mokykloje.

Kita diskusija kilo dėl kontaktinių valandų intervalo mokytojo etate. Švietimo profesinių sąjungų žmonės siūlė mokytojo etate numatyti nuo 12 iki 18 kontaktinių valandų, o ŠMM – nuo 12 iki 24 valandų. Balsų dauguma buvo pritarta, kad kontaktinių valandų mokytojo etate gali būti nuo 12 iki 24, su išlyga (savotišku saugikliu), jog nustatant mokytojų etatų skaičių mokykloje, vidutinis visų mokytojų kontaktinių valandų kiekis negali būti didesnis nei 18.

Trečias sprendimas, kurį priėmė darbo grupė – laiko, reikalingo pasiruošti ir kokybiškai pravesti pamokas dalies (skaičiuojant nuo turimų kontaktinių valandų), procentinė išraiška mokytojo etate. Nors ŠMM siūlė intervalą nuo 20 iki 50 procentų, profesinių sąjungų atstovams pavyko įtikinti kitus 10 procentinių punktų pakelti apatinę ribą. Taigi mokytojo etate laikas, reikalingas pasiruošti ir kokybiškai pravesti pamokas arba tiesioginiam darbui su mokiniais (skaičiuojant nuo turimų kontaktinių valandų), sudarys nuo 30 iki 50 procentų laiko.

Paskutinis darbo grupės sutarimas buvo dėl maksimalaus laiko (skaičiuojant nuo visų etate esančių valandų), skirto vykdyti veikloms tiesiogiai nesusijusioms su ugdymo proceso organizavimu, procentinės išraiškos. Balsų dauguma (susilaikė tik LŠPS – LŠĮPS – LMPS ir „Solidarumui“ atstovaujantis A. Jurgelevičius) pritarta ŠMM siūlymui, tokiems darbams skirti ne daugiau 50 procentų etate esančio laiko.

Taip pat, pačiais bendriausiais bruožais buvo aptarta galima pradedančio (pirmamečio) mokytojo, kurio teisinį statusą ŠMM ketina apibrėžti iki etatinio apmokėjimo įvedimo, etato sandara. Kalbėti apie šį statuso turinčio mokytojo etato sandaros ir kitas darbo sąlygų detales bus galima tik tada, kai bus paruošti atitinkamų teisės aktų projektai.

Kitam darbo grupės posėdžiui, kurio data gegužės 18 d., sutarta svarstyti mokytojų pastoviosios pareiginės algos koeficientų dydžius bei darbo su auklėjamąja klase vietą etatiniame darbo apmokėjime.

LŠPS informacija
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2017-05-13 17:26:38 | Meno svarba

Tokia išsilavinusi tauta, kaip japonai, sustiprintą dailės dėstymą turi nuo pirmos iki paskutinės klasės. Suomiai, kurių švietimo sistema pripažinta geriausia Europoje, vienodai vertina ir matematiką, ir dailę. Akivaizdu, kad žmogų lavina ir ugdo visi dalykai. Ir nėra ko kalbėti apie gabumus ar jų stoką. Matematika daug kam irgi tamsus miškas, kodėl manoma, kad ji - būtina? Pinigus piniginėje visi susiskaičiuoja.

2017-05-13 09:45:22 | Audrius

Keturiuose vienoduose komentaruose akivaizdžiai matosi tiek gramatinio, tiek kompiuterinio neraštingumo pavyzdys. Ir, spėju, juos rašė ne kūno kultūros mokytojas...

2017-05-13 09:45:10 | Serapiinas

Labai kviečiu pirkti ir visų atsakymų jieškoti analytiniame žurnale "reitingai"

2017-05-13 09:45:06 | Serapiinas

Labai kviečiu pirkti ir visų atsakymų jieškoti analytiniame žurnale "reitingai"

2017-05-13 09:44:59 | Serapiinas

Labai kviečiu pirkti ir visų atsakymų jieškoti analytiniame žurnale "reitingai"

2017-05-12 13:11:24 | ,,pasiruosimas"

pvz mase kuno kulturos mok niekaip nesiruosia tiesiog perrasineja planus keisdami datas todel sia prasme atskira tema del kk berastisumo brukimo mokiniams eina nuo pradiniu kl o dar giliau ir nuo darzeliu todel kk apskirtai isimkit is privalomo dalyko kaip ir daile muzika bei technologijas ir perkelkit i neformalu is to ir seks kokybiskas ugdymo procesas

2017-05-12 13:11:24 | ,,pasiruosimas"

pvz mase kuno kulturos mok niekaip nesiruosia tiesiog perrasineja planus keisdami datas todel sia prasme atskira tema del kk berastisumo brukimo mokiniams eina nuo pradiniu kl o dar giliau ir nuo darzeliu todel kk apskirtai isimkit is privalomo dalyko kaip ir daile muzika bei technologijas ir perkelkit i neformalu is to ir seks kokybiskas ugdymo procesas

2017-05-12 13:11:19 | ,,pasiruosimas"

pvz mase kuno kulturos mok niekaip nesiruosia tiesiog perrasineja planus keisdami datas todel sia prasme atskira tema del kk berastisumo brukimo mokiniams eina nuo pradiniu kl o dar giliau ir nuo darzeliu todel kk apskirtai isimkit is privalomo dalyko kaip ir daile muzika bei technologijas ir perkelkit i neformalu is to ir seks kokybiskas ugdymo procesas

2017-05-12 13:11:07 | ,,pasiruosimas"

pvz mase kuno kulturos mok niekaip nesiruosia tiesiog perrasineja planus keisdami datas todel sia prasme atskira tema del kk berastisumo brukimo mokiniams eina nuo pradiniu kl o dar giliau ir nuo darzeliu todel kk apskirtai isimkit is privalomo dalyko kaip ir daile muzika bei technologijas ir perkelkit i neformalu is to ir seks kokybiskas ugdymo procesas

2017-05-11 17:44:05 | Info

LŠPS pirmininko komentarą rasite čia: https://www.facebook.com /svietimoprofsajunga/photos/a. 128955490461312.15328.11994054 8029473/1488701047820076/?type =3&theater

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.