Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lampss.lt www.lsmpsf.lt

Pasakę „A“, Švietimo ir mokslo komiteto nariai tarė ir „B“ (0)

2018 Birželio 20d.

Trečiadienį, birželio 20 d. Seimo Švietimo ir mokslo komitetas pritarė Švietimo įstatymo pataisoms, kurios įteisino naują – klasės krepšelio – mokyklų finansavimo metodiką. 

Svarbiausius naujosios finansavimo tvarkos principus pristatę Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai pabrėžė, kad Vyriausybės programoje esantis įsipareigojimas keisti mokinio krepšelio principais grįstą mokyklų finansavimo tvarką, rodo, kad galų gale politikai išdrįso vienareikšmiškai pripažinti, kad daugiau nei 15 egzistavęs modelis beviltiškai paseno. Tai demonstruoja ir faktas, kad net 25 procentams šalies mokyklų yra taikomi ne bendrieji finansavimo principai, o įvairios išimtys. Taip pat, mokinio krepšelio finansavimas nekuria prielaidų geresnei ugdymo kokybei, nes praktiškai nekoreliuoja su mokyklų įgyvendinamais ugdymo planais. Šiuos ir kitus trūkumus bandoma šalinti įvedant klasės komplekto finansavimo principais pagrįstą tvarką. Dabar skirtingo dydžio klasės komplektai bus finansuojami atsižvelgiant į jiems skiriamą ugdymo plano valandų skaičių. Tai turėtų leisti efektyviau lėšas skirstyti tiek didelėms (joms nebus skirta per daug lėšų), tiek ir mažesnėms (jos nejaus aštraus lėšų stygiaus) klasėms. Labai svarbi naujovė – mokyklų valdymui bei pedagoginei pagalbai skiriamos lėšos bus nukreipiamos ne tiesiai į mokyklas, bet atiteks mokyklų savininko teises įgyvendinančioms savivaldybėms. Akivaizdus to pliusas – mokyklų administracijos etatų skaičių nustatanti savivaldybė bus atsakinga ir už jų finansavimą. Gyvenime bus įgyvendintas teisingas principas – jei bus norima turėti išpūstą mokyklų administracinį aparatą, už jį reikės ir mokėti. Pasibaigs dabar išplitusi praktika, kai dalis administracinių išlaidų dengiamos iš mokytojams skirtų lėšų. Tačiau lazda turi du galus – analogiška tvarka finansuojant pagalbos mokiniui specialistų etatus, savivaldybė turės visus svertus neskirti reikalingo finansavimo. Šią problemą pripažinę ministerijos specialistai, abstrakčiai pažadėjo ieškoti galimybių skirti daugiau lėšų šiai sričiai. Neabejotinas naujos mokyklų finansavimo tvarkos pliusas – mokyklai skiriamas visos mokytojų atlyginimams skirtos lėšos ir jų nebus galimybės perskirstyti kitoms mokykloms. Kartu neturėtų baimintis ir mokyklų vadovai atsiradus neplanuotoms išlaidoms (mokymas namuose, pavadavimai etc) – savivaldybės turės galimybė skirti papildomų lėšų trūkstamoms mokytojų algoms. 

Iš paskutiniųjų dogmatiškai „liberalią“ mokinio krepšelio finansavimo ginusiam G. Steponavičiui apraminti, priminta, kad išliks ir senos finansavimo tvarkos elementų. Skaičiuojant kiekvieną mokinį bus skiriamos mokymo priemonėms pirkti, neformaliam ugdymui ir kai kurioms kitoms ugdymo reikmėms reikalingos lėšos. Akivaizdu, kad tai nenuramino buvusio švietimo ir mokslo ministro. Jis negailestingai kritikavo klasės krepšelio principu grįstą finansavimo sistemą, įžvalgiai teigdamas, kad jos įvedimas mažins mokinių skaičių klasėse. O tai, pasak jo, prieštarauja EBPO rekomendacijoms. Nepaisant aršios G. Steponavičiaus ir jam aklai pritariančio konservatoriaus E. Pupinio kritikos, dauguma komiteto narių pritarė Švietimo įstatymo pataisai, įteisinusiai naują – klasės krepšelio – mokyklų finansavimo tvarką. Tai leis prie 2018 m. valstybės biudžete esančio 611 mln. Eur mokytojų darbo užmokesčio fondo nuo rugsėjo 1 d. pridėti dar daugiau nei 17 mln. Eur, būtinų maksimaliai sklandžiai pradėti įgyvendinti etatinį mokytojų darbo apmokėjimą.

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos informacija
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.